هتل راتینس گیلان مقصدی رویایی برای هموطنانی که به دنبال مشاهده دریاچه ابر ییلاقهای ماسال هستند خواهد بود.

هر چه از جاذبه های گیلان بگوییم کم گفته ایم، اما یکی از برجسته ترین جاذبه های این استان سرسبز، دریاچه مه ای است که مشابه آن در کمتر جایی دیده می شود.

ییلاق سوئه چاله ماسال از این جهت نه تنها در کشور، بلکه این روزها در تمام دنیا معروف است. این ییلاق زیبا و البته سرسبز به یکی از محل های مورد علاقه مسافران برای عکاسی تبدیل شده و ده ها هزار تصویر در این نقطه به ثبت رسیده است.

مسیر ماسال تا سوئه چاله

فاصله هتل راتینس گیلان تا ییلاق سوئه چاله ۳۲ کیلومتر است که تمامی این مسیر از آسفالت برخوردار است. مسیر رفت و آمد به سوئه چاله جاده ای پر پیچ و خم و البته با شیبی ملایم و چند شیب نسیتا تند است.

در طول این ۳۲ کیلومتر و در سراسر مسیر، شما با منظره های جذاب و سرسبزی مواجه می شوید که بر لذت این سفر می افزاید.

مسیر هتل راتینس تا ییلاق ماسال
پس از گذراندن تنها ۵ کیلومتر از هتل، شما در میان کوهساران قرار گرفته و فضایی را تجربه می کنید که دو طرف شما کوه های سرسبز با درختانی رنگارنگ (که بسته به فصلی که در آن قرار گرفته اید تغییر می کنند) قرار گرفته اند.

نکته ای نباید هرگز آن را فراموش کنید، تفاوت دمایی است که در این سفر آن را تجریه خواهید کرد، مسیر ییلاقات ماسال به گونه ای است که تغییر دما سریع و ناگهانی خواهد بود.
گاها با طی کردن فاصله ای حدود ۱۰ کیلومتر بین ۱۰ تا ۱۲ درجه از گرمی هوا کاسته می شود و بسته به فصل مورد نظر این عدد متفاوت است.

به همین دلیل، برای رفتن به این منطقه همواره باید لباس گرم به همراه داشته باشید تا در تغییرات ناگهانی هوا شوکه نشوید.

از سوی دیگر، با توجه به شیبی که در مسیر برگشت با آن مواجه خواهید شد همواره می بایست قبل از سفر ترمز خودروی خود را بررسی نمایید.

علاوه بر این موارد، احتمال برخورد با مه غلیظ در طول جاده وجود دارد و باید مواظب باشید تا در صورت برخورد با آن احتیاط های لازم را انجام دهید.

دریاچه ابر سوئه چاله (راتینس ماسال)

دریاچه ابر سوئه چاله:
پس از طی کردن ۳۰ کیلومتر، مسیری پر پیچ و خم و البته بی نهایت زیبا،حالا شما به منطقه مورد نظر خود رسیده اید. شما روی جاده ای ایستادید که زیرپایتان دریاچه ای بزرگ قرار گرفته است.

البته نباید فراموش کنید این دریاچه ابر همیشه شکل نمی گیرد، بهترین ساعت برای دیدن چنین تصویری حوالی ساعت ۵ تا ۷ بعد از ظهر است، باید برنامه سفر را به گونه ای تنظیم کنید که به موقع به ییلاقات ماسال برسید و به اندازه کافی برای لذت بردن از آن زمان داشته باشید.

هتل راتینس گیلان، با ارائه خدمات سفر برای شما مسافران گرامی می تواند تمهیدات بازدید از این منطقه را برای شما و خانواده تان به ارمغان آورد تا سفری خوش و با اطمینان کامل را تجربه نمایید.