شالما در فاصله حدود ۹ کیلیومتری از شهر ماسال قرار دارد و اکثر ساکنین این روستا به دامداری مشغول هستند.

شالما در فاصله حدود ۹ کیلیومتری از شهر ماسال قرار دارد و اکثر ساکنین این روستا به دامداری مشغول هستند.
فاصله هتل راتینس تا این روستا تنها ۱۴ کیلومتر بوده و مقصدی مناسب برای مسافرانی خواهد بود که به دنبال یک منطقه بسیار خوش آب و هوا و ییلاقی تنها به فاصله چند دقیقه هستند.
دمای هوا در این روستا به مراتب پایین تر از مناطق پایین دستی بوده و نیازی به استفاده از کولر و لوازم سرمایشی نخواهید داشت.

علاوه بر دامداری بخش صنایع دستی نیز در این روستا در جریان داشته و مسافرین عزیز می توانند سوغات منحصر به فرد این جاذبه بی نظیر را با خودشان به یادگار ببرند.

جمعیت این روستا در آخرین سرشماری که در سال ۸۵ انجام شد حدود ۳۷۲ نفر و ۹۶ خانوار بوده است. در سالهای اخیر با گسترش شهرنشینی و نبود رونق اقتصادی لازم در شهرستان ماسال تعداد نسبتا زیادی از جوانان این روستا زادگاهشان را به مقصد شهرهای بزرگتر ترک نموده تا راهی بازار اشتغال شوند.

همچنین این روستا در مسیر راه روستای “چسلی” قرار دارد و برای رفتن به آن باید از جاده اصلی به سمت ییلاق به سمت چپ مسیر حرکت را ادامه داد ه و پس از ورود به مرکز شالما راهی روستای بسیار خوش آب و هوای چسلی شد.

اما رودخانه ی شالما رودخانه ای است که در نیمی از سال وحشی به حساب می آید؛ این مساله اما نمی تواند میان دوست داران طبیعت و رودخانه ای فاصله ای بیافکند و در مقاطع گرما مسافران به همراه خانواده هاشان در حریم این رودخانه حضور می یابند و از این طبیعت بکر نهایت استفاده را می برند.

زیارتگاه شالماء از جایگاه ویژه ای در بین مردم منطقه برخوردار است و در مراسمها و مناسبات ویژه در این مسجد و امام زاده غوغایی بر پاست.

ساختمان زیبای این بنا که در میان عظمت کوهساران قرار گرفته شکوه و جلال خاصی برای این  مکان مقدس فراهم آورده و انسان را به فکر در باره ی عظمت خداوند متعال وا میدارد.

هر ساله مسافران زیادی از شهرهای مختلف به این امام زاده آمده و به زیارت می پردازند.

مزایای “شالماء” برای گردشگران

روستای شالما برای مسافران و گردشگرانی که می خواهند طبیعت بکر، کوه و رودخانه، غذاهای محلی، صنایع دستی و … را در یک سفر کوتاه و کم هزینه تجربه کنند گزینهی بسیار مناسبی است.

فاصله شالما تا هتل بالا دستی تنها سه کیلومتر بوده و همینطور با توجه به نزدیکی به داخل شهر ماسال مسافران میتوانند شب را در مکانهای اقامتی درون شهر بگذرانند.

منبع: تالش فردا