در این پست تعدادی از جاذبه های گردشگری شهرستان ماسال به شما عزیزان هموطن معرفی شده است.

از اینکه هتل راتینس را برای اقامت خود انتخاب نموده اید، از شما سپاسگزاریم؛ در ادامه جاذبه های گردشگری در دسترس را برایتان معرفی خواهیم کرد:

شماره ۱)

بام سبز ماسال

بام سبز ماسال (پیاده روی سبک و مشاهده ماسال از بام)

اگر بدنبال یک مسیر کوتاه برای پیاده روی و استشمام یک های عالی، به ویژه شب هنگام هستید، حتما سری به بام ماسال بزنید.
فاصله این منطقه تا هتل با خودرو، تنها ۲ کیلومتر است، جاده ای از میانه کوه شالوار که از یک سو وارد و سمت دیگر کوهستان خارج می شود و در مسیر کلبه های چوبی وجود دارند که به ارائه خدمات سرو چای و قلیان و همینطور نان و کباب مشغولند.
بدلیل ارتفاع این بام، نمای زیبایی از شهر ماسال پیداست و اگر کمی دقت بیشتری داشته باشید، تلاب انزلی و دریای خزر از این فاصله مشخص است.

۲)

شنبه بازار ماسال

بازار محلی ماسال (و پنجشنبه بازار شاندمن)

خرید در سفر و به ویژه خرید از بازارهای محلی برای بسیاری از مهمانان از جذابیت زیادی برخوردار است؛ شهرستان ماسال در این زمینه دو بازار محلی جذاب را پیش روی شما می گذارد. اگر شنبه ها در ماسال اقامت داشتید می توانید از شنبه بازار ( ۵ کیلومتری هتل) و اگر پنجشنبه ها قصد سفر به بازار را داشته باشید، پنجشنبه بازار شاندرمن انتظارتان را می کشد.
مزیت بازارهای هفتگی ماسال، ارزان بودن کالاها نسبت به سایر نقاط، فروش محصولات ارگانیک و محلی و حتی کالاهای نیمه لوکس خانگی و البسه است.

 

ییلاق های بی نظیر ماسال:

ییلاق رامینه:

ییلاق رامینه ماسال که در فاصله ۱۸ کیلومتری قرار گرفته است.

رامینه به معنی ‘میانه راه’ بوده و در فاصله ی حدود ۱۴ کیلومتر از مرکز شهر ماسال قرار گرفته است.

این منطقه ییلاقی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، زیرا همانطور که از نام او پیداست، در میانه راه مرکز شهر ماسال و ییلاقات بالادستی آن قرار گرفته است.

جاده زیبای رامینه، به دلیل در هم تنیدن درختان آن مشهور است.

این ییلاق علاوه بر محیط سرسبز و درختان برافراشته بسیار زیبایی که دارد، یک جاذبه دیگر را نیز در کنار خود داشته و آن آبشار رامینه است.

رامینه هر ساله میزبان بسیاری از مسافران از سراسر کشور بوده و بسیاری این منطقه را به دلیل سهولت و دسترسی آسان به هر دو نقطه ییلاق و مرکز شهر به عنوان مقصد مورد علاقه خود بر می گزینند.

دمای هوای رامینه بسیار خنک و تقریبا در تمامی طول روز هوایی خنک و بعضا مه آلود را در خود جای داده است.

رامینه تنها ۴ کیلومتر با ییلاق اولسبندگاه فاصله دارد. این منطقه فاقد پوشش آنت دهی تلفن همراه بوده با این حال هتلی که در این نقطه وجود دارد، مجهز به تلفن ثابت است.

این مقصد برای مسافرانی مناسب است که می خواهند در فاصله ای کوتاه لذت مناطق ییلاقی ماسال را تجربه کنند و شاید با ترافیک مناطق بالادستی ییلاقات برخورد نداشته باشند.

هتل راتینس به شما پیشنهاد می دهد زیبایی های این منطقه سرسبز را از دست ندهید، سفری کوتاه و بسیار کم هزینه که خاطره خوشی را برایتان به جا خواهد گذاشت.

ییلاق سوئه چاله:

ییلاق سوئه چاله ماسال

تصویری از ییلاق معروف سوئه چاله ماسال که در سطح ملی و حتی کشورهای منطقه شناخته شده است.

هر چه از جاذبه های گیلان بگوییم کم گفته ایم، اما یکی از برجسته ترین جاذبه های این استان سرسبز، دریاچه مه ای است که مشابه آن در کمتر جایی دیده می شود.

ییلاق سوئه چاله ماسال از این جهت نه تنها در کشور، بلکه این روزها در تمام دنیا معروف است. این ییلاق زیبا و البته سرسبز به یکی از محل های مورد علاقه مسافران برای عکاسی تبدیل شده و ده ها هزار تصویر در این نقطه به ثبت رسیده است.

فاصله هتل راتینس گیلان تا ییلاق سوئه چاله ۳۲ کیلومتر است که تمامی این مسیر از آسفالت برخوردار است. مسیر رفت و آمد به سوئه چاله جاده ای پر پیچ و خم و البته با شیبی ملایم و چند شیب نسیتا تند است.

در طول این ۳۲ کیلومتر و در سراسر مسیر، شما با منظره های جذاب و سرسبزی مواجه می شوید که بر لذت این سفر می افزاید.

پس از گذراندن تنها ۵ کیلومتر از هتل، شما در میان کوهساران قرار گرفته و فضایی را تجربه می کنید که دو طرف شما کوه های سرسبز با درختانی رنگارنگ (که بسته به فصلی که در آن قرار گرفته اید تغییر می کنند) قرار گرفته اند.

نکته ای نباید هرگز آن را فراموش کنید، تفاوت دمایی است که در این سفر آن را تجریه خواهید کرد، مسیر ییلاقات ماسال به گونه ای است که تغییر دما سریع و ناگهانی خواهد بود.
گاها با طی کردن فاصله ای حدود ۱۰ کیلومتر بین ۱۰ تا ۱۲ درجه از گرمی هوا کاسته می شود و بسته به فصل مورد نظر این عدد متفاوت است.

به همین دلیل، برای رفتن به این منطقه همواره باید لباس گرم به همراه داشته باشید تا در تغییرات ناگهانی هوا شوکه نشوید.

از سوی دیگر، با توجه به شیبی که در مسیر برگشت با آن مواجه خواهید شد همواره می بایست قبل از سفر ترمز خودروی خود را بررسی نمایید.

علاوه بر این موارد، احتمال برخورد با مه غلیظ در طول جاده وجود دارد و باید مواظب باشید تا در صورت برخورد با آن احتیاط های لازم را انجام دهید.

دریاچه ابر سوئه چاله:
پس از طی کردن ۳۰ کیلومتر، مسیری پر پیچ و خم و البته بی نهایت زیبا،حالا شما به منطقه مورد نظر خود رسیده اید. شما روی جاده ای ایستادید که زیرپایتان دریاچه ای بزرگ قرار گرفته است.

البته نباید فراموش کنید این دریاچه ابر همیشه شکل نمی گیرد، بهترین ساعت برای دیدن چنین تصویری حوالی ساعت ۵ تا ۷ بعد از ظهر است، باید برنامه سفر را به گونه ای تنظیم کنید که به موقع به ییلاقات ماسال برسید و به اندازه کافی برای لذت بردن از آن زمان داشته باشید.

هتل راتینس گیلان، با ارائه خدمات سفر برای شما مسافران گرامی می تواند تمهیدات بازدید از این منطقه را برای شما و خانواده تان به ارمغان آورد تا سفری خوش و با اطمینان کامل را تجربه نمایید.

ییلاقهای سوئه چاله، اولسبندگاه، خریدول، شنبه راه، آریدول و همگی ییلاقهای دیگر در یک مسیر قرار گرفته اند و شما به فاصله تقریبا نیم ساعت می توانید به اولین تا آخرین آن در طول این مسیر مهیج دسترسی پیدا کنید و لحظاتی را تجربه نماید که مشابه آن را هیچ زمانی تجربه نخواهید کرد.

 

آبشارها:

تصویری از آبشار ویسادار واقع شده در جنگل های پره سر

آبشار ویسادار پره سر که یک آبشار بسیار زیبا در منطقه ای جنگلی و زیبا قرار گرفته نیز تنها ۴۶ کیلومتر با هتل فاصله دارد. برای مشاهده مسیر این جاذبه دیدنی اینجا کلید کنید.

آبشار وزن شاندرمن، آبشار بسیار زیبا در فاصله کوتاه از هتل قرار گرفته و برای گذراندن یک اوقات کوتاه بسیار مناسب است.

 

قلعه رودخانه و ماسوله:

شهرک تاریخی ماسوله

شهرک تاریخی ماسوله

فاصله هتل را قلعه رودخانه ۴۳ و تا شهرک تاریخی ماسوله تنها ۴۴ کیلومتر است که مهمانان گرامی می توانند یک صبح از برنامه مسافرت خود را برای دیدن این جاذبه های تاریخی صرف نمایند.
راستی! اگر وارد این منطقه شدید از کلوچه های مخصوص اون هم خریداری و میل کنید.

دژ تاریخی منطقعه قلعه روخان

دژ تاریخی قلعه روخان

آکواریوم و منطقه آزاد انزلی:

 

آکواریوم بزرگ انزلی

آکواریوم بزرگ انزلی

اگر دنبال یک خرید عالی از انواع برندهای خارجی و جذاب هستید، منطقه آزاد انزلی بهترین جا برای خرید هست. تعدد مراکز خرید و قیمتهای بسیار پایین تر اجناس به نسبت دیگر شهرستانها خرید در این مراکز را بسیار منطقی کرده است.

در ضمن آکواریوم بندر انزلی کلکسیون بزرگ و بسیار کاملی از گونه‌های مختلف آبزیان از سراسر جهان را جمع اوری کرده و این آکواریوم با نزدیک به ۳ میلیون‌لیتر آب، دارای ۲۰۰ گونه آبزی و بیش از ۵۰۰۰ آبزی، خزنده و پرنده و بزرگترین آن در کشور است.
همچنین همزمان با خرید در این مرکز می توانید از فضای ساحلی و دریای این مناطق لذت ببرید و چندین ساعت را با خانواده در این منطقه بگذرانید.

فاصله هتل تا این منطقه ۷۰ کیلومتر است اما به توجه به مسیر بدون ترافیک تا این نقطه می توان حدود یک ساعته به این نقطه رسید.

تالاب انزلی:

تالاب انزلیپوشش جذاب گیاهی و حال و هوایی که پرندگان مختلف در تالاب انزلی ایجاد کرده اند این منطقه را به منطقه ای جذاب برای مهمانان تبدیل کرده است، به ویژه اینکه اگر سوار بر قایق های متعددی که در این تالاب قرار گرفتن بشید و حسابی عکسهای زیبا بگیرید از این منطقه که تنها ۶۰ کیلومتر با هتل فاصله دارد و مسیر دسترسی به آن بدون هر گونه ترافیکی است.

رشت زیبا:

پیاده راه فرهنگی شهرداری رشت
هرچه از زیبایی های رشت بگوییم کم گفتیم، انواع و اقسام رستورانها و مراکز خرید در این شهر با تمدن قرار گرفته و تنها به فاصله ۴۷ کیلومتر از هتل می تواند وارد رشت شوید. اگر قصد سفر به رشت را دارید حتما از پیاده راه فرهنگی این شهر زیبا دیدن کنید. منطقه ای با موسیقی های خیابانی، المانهای جذاب و پر از مراکز خرید و البته بازارهای محلی دائمی که حس بسیار خوبی به شما دست خواهد داد.