کار آفرین ماسالی می گوید: برای ۷۰ نفر نیرو ۲۸۰۰ نفر جوان تحصیلکرده فرم پر کرده اند و از اینکه نتوانسته تعداد بیشتری را استخدام کند احساس خوبی ندارد.

مالک مجموعه هتل راتینس ماسال می گوید: به عنوان سرمایه گذار آماده ام، دولت حمایت کند توان بستر سازی برای اشتغال بیشتر را در خود می بینم.

سعید یعقوبی در مراسم افتتاح هتل راتینس ماسال و در حضور دکتر مونسیان معاون رئیس جمهور و رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری کشور و دکتر زارع سرپرست استانداری گیلان و همچنین دکتر امیر انتخابی مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری گیلان، گفت: بنده بر حسب وظیفه و علاقه ای که به سرزمین مادری خود داشتم چنین پروژه ای را در این منطقه ایجاد کردم.
صمیمانه از همه کسانی که در ساخت این پروژه با من همکاری کردند تشکر می کنم. نمای کلاسیکی که در این بنا ایجاد شده، یک بنای خاص در کشور است.
وی افزود: در مدت کوتاهی که به صورت آزمایشی کار خود را آغاز کرده ایم، توانسته ایم جایگاه خوبی را برای خود کسب نماییم.
این هتل مبنایش بر روی جذب توریست خارجی است و اهداف دراز مدت ما در همین راستا خواهد بود.

این کارآفرین اقتصادی گفت: ساختمان ما در ۴ طبقه و هر طبقه ۱۳۶۰ متر مساحت ایجاد شده و علاوه بر این، فضاهای دیگری همچون: زمینهای ورزشی، باغ، کافه سنتی و بخشهای دیگری در آن وجود دارد اما ما معتقدیم این موارد کافی نیست و بنا داریم در فاز دوم اجرای زیپ لاین را درست در همین کوهستان مرتفعی که در کنار ما قرار دارد را در دستور کار قرار دهیم.
بحث ایجاد باشگاه سوارکاری در منطقه ماسال، بحث دیگری است که تمایل داریم در آن سرمایه گذاری کنیم.
باز هم می گویم: بنده به عنوان یک سرمایه گذار، آمادگی این کار را دارم که چنین پروژه هایی را انجام دهم اما این موضوع منوط به همکاری و مساعدت مسئولین خواهد بود؛ بنده کمر همت بسته ام که چنین کاری را انجام دهم اما نمی دانم آیا در آن سوی ماجرا چنین اراده ای وجود دارد یا خیر؟
بنده طرح سلامت را در دست دارم، برای کشورهای حوزه خلیج فارس و کشور های مشترک المنافع؛ اگر مسئولان حمایت کنند زیرساختها و بسترهایش فراهم است و ما آمادگی این کار را داریم.
یعقوبی افزود: در کش و قوسهای اداری قطعا ما مشکلاتی را داریم که از جناب مونسیان و زارع قول می خواهیم که در این زمینه ما را کمک نمایند.

وی ادامه داد: پرسنل ما همه از تحصیلات عالیه برخوردارند و در حال حاضر ۶۷ نفر به صورت مستقیم در این مجموعه مشغولند.
اگر بتوانم این پروژه ها را تکمیل کنم می توانم ۵۰۰ نفر را مشغول کنم.
هنگامی که برای استخدام ۷۰ نفر فراخوان دادیم، نزدیک به ۲۸۰۰ نفر با انواع تحصیلات عالیه فرم پر کردند! من شرمنده مردم این منطقه هستم که نتوانستم به عنوان یک کارآفرین موجب اشتغال آنها شوم.
این اشتغال مستلزم حمایت دولتی و کم کردن محدودیتها برای سرمایه گذاران خواهد بود.
بنده به عنوان یک مهندس که خشت خشت این پروژه را از ابتدا بنا نهادم، به خود ایمان دارم و می گویم و می توانم پروژه های دیگری، حتی بهتر از این را ایجاد نمایم و چندین برابر وضعیت فعلی اشتغال ایجاد کنم.

یعقوبی در پایان گفت: بار دیگر می گویم: من هستم، جوانان با انرژی هستند، پدر مادرهایشان هم در انتظار هستند، سیستم دولتی حتی اگر مدودیت هایی دارد باز از ما حمایت کند. نگذاریم ارز از کشور خارج شود، توریست را به اینجا بیاوریم.